Aşkın dili, dini, rengi hele ki siyaseti hiç yoktur. Korkmayın, aşık olun ve aşkınızın arkasında durun...

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Ahmet Batman/Soğuk Kahve


Adı güzeldi (beni bilen bilir içinde kahve olan her şeyi severim:), kapağı güzeldi, hakkında duyduklarım güzeldi, popüler olması ve sosyal medyada sık sık dile gelmesi alarm vermişti aslında ama, bu sefer ben de kapıldım popülaritesine.
Emeğine saygı duyarım ama, edebi bir dil aramamakla beraber, içinden etkileneceğim cümlelerin çıkacağını ümit etmiştim. Bilmiyorum çok da tarafsız bakamadım bu kitaba çünkü sürekli her cümlesini bir şahsın cümlelerine benzettim. Özel defterini okuyormuşum gibi hissettim. Çünkü cümleler hani böyle aklımızdan geçer de, yazmak istersin, bazen yazarsın ama kimse okumasın diye saklarsın...
İşte o cümleleri açık yüreklilikle yazmış ve kitaba çevirmiş.
Cesaretinden dolayı tebrik ederim ama, tekrar söylemek istiyorum hoş ama hani olmasa da olurmuş.
Hiçbir cümlesini mi beğenmedim?
Hayır beğendiğim bak bu güzelmiş dediğim ya da tebessüm ettiğim yerler vardı ama o kadar.
Bir zamanlar Mehmet Coşkundenizin bir kitabını okumuş ve aynı şekilde düşünmüştüm.
Okurken yazar hakkında aslında yalnızlıktan boğulmak üzere olan asosyal bir insan ama yazılarında kalabalık, düşüncelerinde kalabalık, hiç sevgilisi olmamış, belki platonik takılmış ama bundan utanıyor ve tam tersini nüksettirmeye çalışıyor. Bazı yerlerde de yalnızım ama mutluyum izlenimi çizmeye çalışsada çok mutsuz, o kadar mutsuz ki mutsuzluktan kelimeleri kokuyor...
gibi düşünebiliyorsunuz...
Neyse 
 güzel birşeyler de yazmak istiyorum
birkaç cümle altını çizdiklerimden de geçeyim.

"Bazen sarılmak iyi gelir, karşındaki ne hisseder bilmezsin ama sen iyi hissedersin."
"Yanınızda birinin olması, karşılıklı kahve içmen elbette güzel ama yalnızlığın ayrı bir tadı var."
"Seçeneksizliğim değil tercihimsin."
"Bazen sevgilinin bile elini tutmazsın."
"Bazen sırf o seviyor diye ona benzeriz."
"Neden her şarkının içine giriyorsun"
"Anne diyebilmek başka bir huzur."
"Evde kahve kalmaması gibi birşey işte, olmayan kahveyi seversin ama bitmiş işte, içemiyorsun.Dışarı çıkman lazım yeni bir kahve için ama, dışarıya çıkarak bulamıyorsun ki aşkı, o seni buluyor isteyince...
Özetle kahve çok farklı birşey."

Bir de bir yerde topuklu ayakkabı çikolata aşk kıyaslaması yapmış kadınlar için .
Çok yanılmış aşk kadınlar için o kadar da basite indirgenmemeli. Gerçek aşkı çikolata ya da topuklu ayakkabıya değişmez hiçbir kadın...
Çok sevmedim dedim ama çok dikkkatimi çekip not aldığım, ünlem koyduğum, altını çizdiğim, kızdığım noktalar oldu...
Şimdi yazdıklarımı okuyunca yazdıklarımı da çok beğenmedim aslında ama günlerdir beklettiğim bu yzıyı tekrar yazamayacağıma karar verdim.
Son olarak...

"Bir erkek bir kız kadar kusursuz sevemez, çünkü içindeki öküzlük ve açlık hiç bitmez"
diye de geçiyor kitapta...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder